Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Część III. Zmiany w konsumpcji w kontekście rozwoju nowych mediów...

Tom 9 (2018): Wartości, moda, innowacje. Zachowania konsumenckie z perspektywy społecznej i ekonomicznej

Fear of missing out a korzystanie z urządzeń umożliwiających dostęp do mediów społecznościowych na podstawie badań polskich internautów

  • Anna Jupowicz-Ginalska
  • Justyna Jasiewicz
  • Małgorzata Kisilowska
  • Tomasz Baran
  • Aleksander Wysocki
DOI
https://doi.org/10.19195/2083-7763.9.17
Przesłane
17 kwietnia 2019
Opublikowane
17-04-2019

Abstrakt

Fear of missing out and the use of devices enabling access to social media based on the research of Polish Internet users 

 

The authors analyze preferences of devices enabling access to social media among the Polish internauts aged 15+, in regard to the “fear of missing out” FOMO phenomenon. The results of the representative, quantitative survey CAWI concerning the selection of devices and tools being used were analyzed according to demographic variables: age, sex, and place of living. The study conclud variable most differentiating the selection of devices is the users’ age. Respondents from the so-called high FOMO group use mobile devices more often, as well as the devices less popular in gen­eral population, like smartwatches or consoles.