Tom 9 Nr 1: Spring 2016

Articles

Guest Editor’s introduction
Spring 2016, Strony 1 - 4
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Journalists, PR professionals and the practice of paid news in Central and Eastern Europe: An overview
Spring 2016, Strony 5 - 19
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).1
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Forms of local media relations in local communities — case studies
Spring 2016, Strony 20 - 36
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).2
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Facebook as an alternative public space: The use of Facebook by Ukrainian journalists during the 2012 parliamentary election
Spring 2016, Strony 37 - 56
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).3
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Who defines the narrative of a crisis? The case of an Estonian online boycott campaign against an international supermarket chain
Spring 2016, Strony 57 - 72
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).4
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Internet meme as meaningful discourse: Towards a theory of multiparticipant popular online content
Spring 2016, Strony 73 - 89
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).5
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Internet media as the digital public sphere: Possibilities and problems
Spring 2016, Strony 90 - 102
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).6
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
The unlikely advocates of media literacy education: Jean-Jacques Rousseau and John Stuart Mill Anamaria Neag
Spring 2016, Strony 103 - 112
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).7
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Media and the sacralization of history
Spring 2016, Strony 113 - 129
DOI: https://doi.org/10.19195/1899-5101.9.1(16).8
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
David H. Weaver
Interview: Journalism around the world in the 21st century
Spring 2016, Strony
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF

Book reviews

Bogusława Dobek-Ostrowska, Gunnar Nygren (eds.). (2015). Journalism in Change. Journalistic Culture in Poland, Russia and Sweden. Frankfurt, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford and Warszawa: Peter Lang Publishing, pp. 333, ISBN: 978-3-631-64921-3
Spring 2016, Strony 138-141
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Elena Vartanova (2013). Постсоветские трансформации российских СМИ и журналистики [Post-Soviet Transformations of Russian Media and Journalism]. Moscow: MediaMir Publishing, pp. 278, ISBN: 978-5-91177-059-4
Spring 2016, Strony 141-144
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Silvio Waisbord (2013). Reinventing Professionalism. Journalism and News in a Global Perspective. Cambridge: Polity Press, pp. 280, ISBN: 978-07-456-5192-7
Spring 2016, Strony 144-147
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Dorota Piontek, Bartosz Hordecki, Szymon Ossowski (2013). Tabloidyzacja dyskursu politycznego w polskich mediach [Tabloidization of Political Discourse in Poland]. Poznań: Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, pp. 170, ISBN: 978- 83-62907-44-1
Spring 2016, Strony 147-148
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Sergey Korkonosenko (ed.). (2014). Теории журналистики в России: зарожде- ние и развитие [Journalism Theories in Russia: Genesis and Development]. St Petersburg: SPBU Publishing House, pp. 272, ISBN: 978-5-288-05529-4
Spring 2016, Strony 149-150
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Marta Majorek (2014). Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności [The Code of YouTube. From Participation Culture to Creativity Culture]. Kraków: Universitas, pp. 238, ISBN: 97883-242-2633-7
Spring 2016, Strony 150-154
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF