1. Redakcja przyjmuje niepublikowane wcześniej teksty naukowe z zakresu prawa, administracji i ekonomii. Autorzy mogą przesyłać teksty w językach: polskim, angielskim, francuskim, niemieckim. Redakcja nie zwraca tekstów niezamówionych.
2. Przesłanie przez Autora tekstu do redakcji czasopisma jest równoznaczne z a) jego oświadczeniem, że przysługują mu autorskie prawa majątkowe do tego tekstu, że tekst jest wolny od wad prawnych oraz że nie był wcześniej publikowany w całości lub części ani nie został złożony w redakcji innego pisma, a także b) z udzieleniem nieodpłatnej zgody na wydanie tekstu w czasopiśmie „Przegląd Prawa i Administracji” na zasadach licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC BY 4.0). Treść licencji jest dostępna pod adresem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/. Autorzy zachowują prawa majątkowe do swoich artykułów (© Autor) bez ograniczeń i udzielają Wydawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na publikację artykułu (zob. zakładkę O czasopiśmie).
3. Objętość: artykuł powinien liczyć maksymalnie do 30 000 znaków, obejmujących tekst właściwy, przypisy, bibliografię oraz streszczenia (w języku polskim i angielskim); recenzja powinna zawierać do 15 000 znaków; opinie, glosy, polemiki powinny zawierać do 15000 znaków; sprawozdania oraz noty powinny zawierać maksymalnie do 10 000 znaków.
4. Wymagania formalne tekstu: czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5, przypisy dolne. Autor jest zobowiązany do przedstawienia tekstów zgodnych z wymogami stawianymi przez Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, zamieszczonymi na stronie https://wuwr.eu/wskazowki-dla-autorow/. Tytuły, nazwiska i imiona autorów opracowań powoływanych w kierowanych do wydania artykułach, które są w oryginale zapisane w alfabetach innych niż łacińskie, muszą być podane w tekstach w transkrypcji na alfabet łaciński.
5. Sposób przesłania pracy: artykuły należy przesyłać w wersji elektronicznej (dokument MS Word: DOC/DOCX lub tekst sformatowany RTF) na CD lub e-mailem na adres: mariusz.jablonski@uwr.edu.pl lub sylwia.jarosz-zukowska@uwr.edu.pl. Prace mogą być nadsyłane w każdym czasie. Teksty odbiegające od podanych standardów mogą nie być uwzględniane w procesie kwalifikacyjnym.
6. O przyjęciu tekstu do wydania w czasopiśmie Przegląd Prawa i Administracji Autor zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej pod wskazanym przez niego adresem w ciągu 4 miesięcy od złożenia tekstu.
7. Artykuły są recenzowane poufnie i anonimowo (tzw. double-blind review). Lista recenzentów jest publikowana w ostatnim w roku numerze czasopisma. Uwagi recenzyjne są przesyłane Autorowi, który zobowiązuje się do uwzględnienia zasugerowanych poprawek lub nadesłania uzasadnienia w wypadku ich nieuwzględnienia. Przy dwóch recenzjach negatywnych redakcja odmawia przyjęcia tekstu do druku.
8. Redakcja czasopisma przeciwdziała wypadkom ghostwriting, guest authorship, które są przejawem nierzetelności naukowej. Zjawisko ghostwriting oznacza sytuację, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału, jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji. Z guest authorship (honorary authorship) mamy do czynienia wówczas, gdy udział autora jest znikomy lub w ogóle go nie było, a pomimo to osoba taka jest autorem/współautorem publikacji. Zaporą dla wymienionych praktyk jest jawność informacji dotyczących wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (podanie informacji, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod itp., wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji).
9. W przypadku zgłoszeń prezentujących wyniki badań statystycznych redakcja nawiązuje współpracę z redaktorem statystycznym w celu weryfikacji materiałów z zakresu statystyki.
10. W przesłanym tekście w lewym górnym rogu strony tytułowej powinny być zapisane dane autora/autorów publikacji (adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu, miejsce pracy autora publikacji; w wypadku pracowników naukowych należy podać afiliację). Zaleca się również stworzenie profilu ORCID (Open Research and Contributor ID), umożliwiającego śledzenie dorobku naukowego autora w sieci, oraz wskazanie nr ORCID pod danymi autora/autorów.
11. Do tekstu w języku polskim należy dołączyć krótkie (maksymalnie do 800 znaków) streszczenie i tytuł artykułu w języku angielskim oraz 5 słów kluczowych w języku angielskim. Do tekstu w innym języku niż polski należy dołączyć streszczenie w języku angielskim i w języku polskim. Streszczenie nie powinno ograniczać się do ogólnikowego przedstawienia materii będącej przedmiotem opracowania – musi jasno formułować cele, główne tezy i wnioski badawcze oraz prezentować zastosowane metody badawcze. Na końcu tekstu należy zamieścić także wykaz cytowanej literatury.
12. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo dokonywania w tekstach poprawek redakcyjnych.
13. Autor jest zobowiązany do wykonania korekty autorskiej w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania. Niewykonanie korekty w tym terminie oznacza zgodę Autora na wydanie tekstu w postaci przesłanej do korekty.
14. Przesyłając tekst, Autor wyraża zgodę na umieszczenie w internetowej bazie Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS) i innych bazach, z którymi współpracuje Wydawnictwo, oprócz samego tekstu także podstawowych danych o artykule, m.in. jego streszczenia w języku angielskim wraz z danymi personalnymi autora (imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, adres e-mail) i słowami kluczowymi.
15. Autor nie otrzymuje honorarium autorskiego za artykuły.
16. Redakcja nie pobiera od autora żadnych opłat za zgłoszenie i publikację tekstu.
Pobierz:
Deklaracja dot. zjawisk: ghostwriting, guest authorship, honorary authorship
Kontakt do redakcji
„Przegląd Prawa i Administracji”
ul. Uniwersytecka 22/26
50-145 Wrocław
Sekretarz redakcji:
Dr hab. Sylwia Jarosz-Żukowska, Prof. UWr.
sylwia.jarosz-zukowska@uwr.edu.pl
Indeksacja