Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Artykuły

Tom 11 (2019): Prosty język

Relacyjność w reklamacjach na Facebooku (na przykładzie ING Banku Śląskiego i mBanku)

  • Anita Wróż
DOI
https://doi.org/10.19195/2083-5345.11.15
Przesłane
7 kwietnia 2021
Opublikowane
07-04-2021

Abstrakt

Celem artykułu jest prezentacja nowej odmiany reklamacji — tak zwanej reklamacji społecznościowej lub reklamacji 3.0. W tekście, oprócz omówienia cech gatunku, przedstawiono wyniki badań nad reklamacjami zamieszczanymi na portalu społecznościowym Facebook przez klientów dwóch banków: ING Banku Śląskiego i mBanku. W analizach została wykorzystana perspektywa prostego języka, a dokładniej zbiór zasad dotyczących relacji nadawczo-odbiorczych. Podstawą materiałową badań były reklamacje klientów oraz odpowiedzi banków zamieszczane na fanpage’ach. Zebrane teksty (2x 100 interakcji bank–klient) poddano analizie zawartości.