Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Z ZAGADNIEŃ EKONOMII

Tom 120 (2020): Założenie racjonalnego prawodawcy w polskim porządku prawnym. Księga Jubileuszowa z okazji siedemdziesięciopięciolecia Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Collaborative consumption i jej wpływ na rozwój przedsiębiorczości w obliczu zmian pokoleniowych

DOI
https://doi.org/10.19195/0137-1134.120.104
Przesłane
1 lipca 2020
Opublikowane
01-07-2020

Abstrakt

Wspólna konsumpcja jest jednym z nowych trendów w zachowaniach konsumentów, któ-ry uwzględnia alternatywne podejście do zaspokajania potrzeb. Trend ten polega na dostępie do dóbr realizowanym bez konieczności posiadania i przenoszenia praw własności. Celem opracowania jest charakterystyka zmian pokoleniowych determinujących skłonność do angażowania się we wspólną konsumpcję i przyczyniających się do jej rozwoju. Analizie poddano czynniki zwiększające zainte-resowanie nabywców z pokolenia Y i Z innowacyjnymi rozwiązaniami w sferze konsumpcji, które stanowią dogodną bazę dla rozwoju wielu form przedsiębiorczej aktywności. Wskazano na zmianę w nastawieniu młodych nabywców, którzy wyżej niż nabywanie i posiadanie rzeczy cenią ich użyt-kowanie oraz dostrzegają okazje, jakie działania z zakresu konsumpcji kolaboratywnej stwarzają dla kreowania różnorodnych postaci przedsiębiorczości.