Przedstawienia w formie rysunków, grafik informacyjnych, obrazów, modeli, filmów i innych wizualizacji wydają się niemal nieodzownym elementem wytwarzania i przekazywania wiedzy. Sprawiają wrażenie uniwersalnego narzędzia, za pomocą którego można obiektywnie „ucieleśnić” i uprzystępnić każdą informację i ideę. „Robiąc” to niejednokrotnie starają się „zamaskować” swoją prawdziwą interpretacyjną naturę pod pozorami obiektywności i przeźroczystości swego medium.
Produkujące wiedzę przedstawienia funkcjonują nie tylko w obiegu naukowym czy „profesjonalnym”. Stanowią także trwały składnik szerzej rozumianej kultury wizualnej ułatwiając konsumpcję nauki. Tym bardziej uzasadnione wydaje się być krytyczne spojrzenie na nie i wykonywaną przez nie pracę.
Zachęcamy do nadsyłania artykułów, które obejmą (także w wymiarze historycznym) m. in. następujące pola zagadnień:
Chcielibyśmy zaprosić do udziału w tworzeniu tego numeru historyków sztuki, nauki, designu, ale także filozofów zainteresowanych epistemologią obrazów.
Artykuły (od 20 000 do 40 000 znaków, w języku polskim lub angielskim, z możliwością dodania do 10 ilustracji) należy sformatować zgodnie z wytycznymi (do pobrania na stronie internetowej: https://wuwr.pl/quart/for-authors) i przesłać na adres quart@uwr.edu.pl do 20 czerwca 2024 r. Redakcja zastrzega prawo do wyboru spośród nadesłanych tekstów. Każdy artykuł jest poddawany procesowi recenzyjnemu zgodnie z zasadą double-blind-review.