O czasopiśmie

Dziennikarstwo i Media jest półrocznikiem naukowym dedykowanym dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Czasopismo stanowi interdyscyplinarne forum debaty naukowej i publikacji wyników badań poświęconych komunikologii w szerokim kontekście nauk społecznych i humanistycznych.

Czytaj więcej
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydawnictwo „Szermierz”
ISSN: 2082-8322
e-ISSN: 2957-2487
10.19195/2082-8322
Licencja

Indeksacja

  • Erih Plus
  • CEEOL
  • The Central European Journal of Social Sciences and Humanities (CEJSH)
  • Index Copernicus

Kontakt do redakcji

Dr hab. Adam Szynol
adam.szynol@uwr.edu.pl

Aktualny numer

Tom 21 (2024) Medialne koncepty rzeczywistości — persony, dyskursy, fenomeny

Autorzy artykułów publikowanych w najnowszym numerze „Dziennikarstwa i Mediów” zajmują się współczesnymi przemianami w świecie komunikacji, w którym zacierają się granice między codziennością a jej cyfrowymi wariantami. Zmedializowana rzeczywistość przenosi odbiorców na poznawczą huśtawkę — z jednej strony to intymne wyznania, z drugiej, zdigitalizowane narracje kreowane przez algorytmy i twórców aplikacji. Autorzy analizują zjawisko mediokracji i wskazują na rozmycie tradycyjnych ról społecznych oraz kulturowych, zastępowanych przez nowe, płynne tożsamości, których kształt coraz częściej definiują mechanizmy rynkowe. Nie proponują gotowych odpowiedzi, lecz wskazują obszary, w których decyzje o przyszłości podejmują już nie odbiorcy, lecz twórcy algorytmów.

Czytaj więcej