Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Rozprawy — analizy — studia przypadków

Tom 12 (2020): Fascinatio studiorum linguarum

Psychologia pozytywna i jej rola w dydaktyce języków obcych

  • Anna Michońska-Stadnik
DOI
https://doi.org/10.19195/2083-5345.12.19
Przesłane
24 czerwca 2021
Opublikowane
24-06-2021

Abstrakt

Psychologia pozytywna jest jednym z najnowszych podejść w psychologii ogólnej, z dokładnie dwudziestoletnim stażem. Rozwinęła się pod wpływem psychologii humanistycznej. Przedmiotem jej badań są uwarunkowania ludzkiego dobrostanu, jego źródła oraz systematyczny wzrost. Psychologia pozytywna rozróżnia sześć pozytywnych ludzkich cech: wiedzę i mądrość, odwagę, humanitarność, uspołecznienie, umiarkowanie oraz transcendencję. W procesie uczenia się języka obcego w środowisku szkolnym, który różni się od nabywania wiedzy z innych przedmiotów, ponieważ obejmuje także nauczanie sprawności, psychologia pozytywna i jej metody badawcze mogłyby zaproponować narzędzia do bardziej efektywnego badania uwarunkowań sukcesu indywidualnych uczniów oraz grup uczniowskich.