Tom 32 (2024)

Opublikowane: 12-03-2025

Tom XXXII Estudios Hispánicos pod redakcją Magdaleny Krzyżostaniak, Małgorzaty Spychały-Wawrzyniak oraz Aleksandra Wiatera zatytułowany  “Mediacja i komunikacja międzykulturowa w nauczaniu i uczeniu się języka hiszpańskiego jako obcego” składa się z dwóch części. Część pierwszą – monograficzną – tworzy 10 artykułów zogniskowanych wokół tematyki mediacji międzykulturowej i językowej, w których analizie pod kątem rozwoju kompetencji mediacyjnej poddano strategie, metody oraz techniki nauczania i uczenia się języka hiszpańskiego jako obcego w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku. Artykuły mają interdyscyplinarny charakter i poruszają tematy od (nie)grzeczności językowej, poprzez tłumaczenia audiowizualne, aż po mediację opartych na dziełach sztuki treści wizualnych. Pojawiają się w nich także wskazówki odnośnie sposobów wspierania uczących się języka w formułowaniu i przekazywaniu zrozumiałych komunikatów – chociażby podczas oficjalnych egzaminów certyfikatowych z języka hiszpańskiego jako obcego (DELE) czy podczas ustnych wystąpień akademickich (dla hiszpańskiego jako języka odziedziczonego). Druga część tomu – Varia – zawiera zbiór artykułów poświęconych badaniom literackim i językoznawczym.

Magdalena Krzyżostaniak, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak, Aleksander Wiater,

Presentación del volumen

Artykuły