Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Część IV. Konsumpcja usług – nowe trendy i zachowania konsumenckie

Tom 9 (2018): Wartości, moda, innowacje. Zachowania konsumenckie z perspektywy społecznej i ekonomicznej

Konsumpcja usług w ramach miastotwórczej funkcji uzdrowisk

  • Michał Grzegorek
  • Wiesław Tadeusz Popławski
DOI
https://doi.org/10.19195/2083-7763.9.18
Przesłane
17 kwietnia 2019
Opublikowane
17-04-2019

Abstrakt

The consumption of services as part of the city-forming function of health resorts 

 

The development of health tourism contributes to urbanization. The existence of a city can be the driving force of a spa. There are various developmental scenarios of spas in the light of their city-forming function. The spa function of the city can be read on the basis of the analysis of the space and objects constituting it. Sanatoriums, physiotherapy objects or facilities that provide thera­peutic treatments and their development influence urbanization. An important factor of the development of cities including health resorts is communication. The esthetics of urban space is a factor conducive to urbanization in the spa areas. Cultural events can be an important instrument for the promotion of spa towns.