Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Rozprawy — analizy — studia przypadków

Tom 12 (2020): Fascinatio studiorum linguarum

Dla dzieci — czyli jakie? Słowniki języka polskiego dla najmłodszych jako przykład dostosowania opisu leksykograficznego i modelu edytorskiego do dziecięcego użytkownika

  • Bożena Hojka
DOI
https://doi.org/10.19195/2083-5345.12.25
Przesłane
24 czerwca 2021
Opublikowane
24-06-2021

Abstrakt

W artykule omówiono sześć słowników języka polskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wydanych w Polsce w latach 1981–2015. Celem analizy było wskazanie, w jaki sposób zostały one przystosowane do potrzeb i kompetencji dziecięcego użytkownika. Uwzględniono zarówno zakres i  sposób prezentowania informacji o  leksemach, zamieszczone w  słownikach parateksty i metateksy, jak i model edytorski i rozwiązania typograficzne.