Teksty numeru 1(71)/2024 „Quarta” koncentrują się wokół sztuki interaktywnej, a zwłaszcza poetyki interfejsów, ukazanej z różnych perspektyw i przy użyciu odmiennych metod badawczych. Sebastian Jakub Konefał opisuje wizualizacje futurystycznych interfejsów maszyn w filmie Blade Runner 2049. Krzysztof M. Maj proponuje refleksję nad interfejsami światotwórczymi gier cyfrowych w odniesieniu do zagadnienia realizmu. Analizę interfejsów gier wideo prowadzi również Marcin M. Chojnacki, który zajmuje się kwestią ikonicznych reprezentacji zdrowia w takich produkcjach. Z kolei Emilia Kiecko charakteryzuje najważniejsze etapy rozwoju gier cyfrowych, pochylając się nad zagadnieniem projektowania ich interfejsów z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Paweł Sołodki także omawia historię rozwoju medium – w obszarze jego zainteresowań znajduje się jednak interaktywny dokument filmowy. Kamil Lipiński, pozostając w obszarze sztuki intermedialnej, prowadzi rozważania nad transfiguracjami modelu laboratorium na przykładzie wybranych instalacji immersyjnych. Numer zamykają refleksje Joanny Sarbiewskiej na temat przejawów ontologii negatywnej (postmetafizycznej) we współczesnej technokulturze.