Artykuły
Niniejszy artykuł podejmuje dyskusję szeregu feministycznych interpretacji Hegla, od tej zaproponowanej przez Carlę Lonzi, po queerową analitykę Judith Butler, tak by zreinterpretować słynną figurę „świadomości nieszczęśliwej”. Z feministycznej perspektywy poświęcone jej fragmenty Fenomenologii ducha powinny być czytane przede wszystkim jako re-ewaluacja pracy opiekuńczej i reprodukcyjnej, której Podmiot doświadcza na tym etapie swojego rozwoju przede wszystkim jako powtarzalnej i nużącej. Dialektyka słabości może być ustanowiona w oparciu o głębokie przewartościowanie rozumienia tego, co materialne, w tym również aktywności podtrzymujących życie tradycyjnie już lekceważonych w analizach heglowskiego dziedzictwa. W niniejszym artykule te marginalizowane dotąd elementy przeżywanego doświadczenia Podmiotu zostają uwzględnione, co z kolei prowadzi do wprowadzenia gospodyni domowej w proces dialektyczny.