Seriale telewizyjne są niezwykle istotnym elementem współczesnej kultury popularnej — poziomem realizacji nierzadko dorównują wysokobudżetowym produkcjom kinowym i przyciągają przed szklane ekrany miliony oddanych widzów. W najnowszym numerze „Prac Kulturoznawczych” badaczki i badacze z Polski oraz innych krajów Europy przedstawiają najbardziej interesujące zagadnienia związane zarówno z treścią seriali, jak i ich produkcją, recepcją oraz dystrybucją. Michał Witek i Antonio Gallardo Gracia opisują, jak zmieniła się ekranowa reprezentacja mniejszości rasowych, a Alexandra Madarászová i Michaela Zemanová pokazują polityczne konteksty produkcji dystrybuowanych w Internecie. Paweł Kaczmarski zaś pisze o interesującej nowej formie krytyki faszyzmu we współczesnych produkcjach telewizyjnych, Joanna Szydełko skupia się na adaptacjach prozy Margaret Atwood, Dawid Junke natomiast odpowiada na pytanie, czy producent serialu może zostać uznany za jego autora na wzór reżysera filmu pełnometrażowego. Zapraszamy do lektury!