Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Artykuły

Tom 20 (2023): Media na usługach społeczeństwa

Spektrum medialnego zaangażowania jako wyzwanie dla polskiego medioznawstwa

DOI
https://doi.org/10.19195/2082-8322.20.8
Przesłane
30 lipca 2023
Opublikowane
10-05-2024

Abstrakt

Zjawisko medialnego zaangażowania to zagadnienie, które jest niemalże niepodejmowane w polskiej literaturze medioznawczej. Z uwagi na swoją złożoność wymaga jednak głębokiego opisania oraz zbadania. W związku z tym celem niniejszego tekstu był przegląd najważniejszych i najciekawszych teorii związanych ze wspominanym zjawiskiem. Wskazany został zarówno dorobek badaczy pracujących jeszcze w XX wieku (na przykład Donalda Hortona i Richarda Wohla lub Alana M. Rubina i Elizabeth M. Perse), jak i najnowsze koncepcje dotyczące tego zagadnienia (na przykład Annette Hill, Johna Cornera lub Elizabeth Evans). Podsumowaniem tekstu jest wskazanie na ogólne wyzwania dla polskiego medioznawstwa związane z badaniem medialnego zaangażowania.