Tom 42 (2022): Film japoński

Artykuły

Kolekcjonowanie popkultury. Kilka słów o archiwizacji anime i japońskich filmowych memorabiliach
Film japoński, Strony 5-16
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.1
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Portret artysty w wieku dojrzałym. Analiza porównawcza „Patriotyzmu” Yukio Mishimy z filmową biografią tego artysty „Mishima” w reżyserii Paula Schradera
Film japoński, Strony 17-32
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.2
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
O koegzystencji „yōkai” i ludzi w przestrzeni kultury na przykładzie wybranych utworów anime
Film japoński, Strony 33-51
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.3
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Ballada o adaptacji — gdzie kryje się sens kolejnej pieśni o Narayamie?
Film japoński, Strony 53-68
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.4
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Hard core i wyzwolenie. Wpływ przekształceń gatunkowych konwencji pornograficznych na postać kobiecą w filmie „Imperium zmysłów” Nagisy Ōshimy
Film japoński, Strony 69-86
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.5
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Portrety choroby z Minamaty i Niigaty w japońskim filmie dokumentalnym
Film japoński, Strony 87-102
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.6
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF
Problematyka antropologiczna w filmie „Pornograf” Imamury Shōheia
Film japoński, Strony 103-114
DOI: https://doi.org/10.19195/0860-116X.42.7
Zobacz abstrakt Pobierz artykuł PDF