Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 34Przemijanie jako temat filmowy

Published 29 sierpnia 2013

Issue description

Pomysł poświęcenia nowego tomu „Studiów Filmoznawczych” zagadnieniu przemijania jako tematowi filmowemu powstał w głowie Sławomira Bobowskiego po obejrzeniu wzruszającego utworu o miłości i przemijaniu: Hanami — Kwiat wiśni. Ponieważ zaś tematy przewodnie tomu, czyli przemijanie w filmie i upływ czasu, jak twierdzi jego recenzent, prof. Mirosław Przylipiak, trafiają w samo sedno zjawiska filmu i nie było dotychczas żadnej większej pracy poświęconej temu zagadnieniu, powstał obszerny zbiór prac „mapujących” problematykę przemijania i pokazujących jej „potencjał” oraz „wagę”. Rzecz więc o filmie i o przemijaniu, o tęsknocie i odchodzeniu w niepamięć mitów; rzecz o ojczyźnie, ojcowiźnie, starości i śmierci; mowa o apokalipsie, przeznaczeniu, pokusie i przekleństwie nieprzemijania w filmach wampirycznych. Lektura obowiązkowa.

Artykuły