Artykuły

Tom 38 (2021)

Profesjonalizacja branży usług seksualnych w kontekście rozwoju narzędzi wizerunku i kanałów dystrybucji treści

Strony: 23-42

PDF

Abstrakt

Tematem pracy jest analiza profesjonalizacji branży usług seksualnych w kontekście rozwoju narzędzi wizerunku i kanałów dystrybucji treści. Rekonstrukcja historii zjawisk seksualności i cielesności w omawianym kontekście komercjalizacji pozwala nakreślić, jak kształtował się normatyw. Jego renegocjacja, odbywająca się za pośrednictwem mediów, stwarza warunki do poszerzenia grup odbiorców poprzez nadawanie przez nich znaczeń. Stymulowanie dywersyfikacji produktów ekwiwalentnych jakościowo odbywa się więc na zasadzie optymalizacji komunikacji na linii oferenci–ich publiczności. Analiza wykazała nie tylko rekonstrukcję samego normatywu, lecz także dyfuzję kanałów dystrybucji treści. Narzędzia budowania wizerunku, stymulacji sprzedaży i pozycjonowania produktów budowane są przez wykorzystanie marketingu 360. Następstwem tego jest wkraczanie produktów i usług w środowiska do tej pory nowe. Analiza prowadzona na próbie 320 ogłoszeń towarzyskich, a także analiza danych wtórnych, pochodzących z zewnętrznych raportów, w połączeniu z analizą ruchu w sieci, dają podstawy do stwierdzenia, że branża upowszechnia i profesjonalizuje podejście do seksu jako towaru. Nie tylko adaptowane są nowe rozwiązania technologiczne, budujące sieci, lecz także przede wszystkim rośnie krąg osób przygotowujących profesjonalnie swoje produkty na tej płaszczyźnie.