Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Artykuły

Tom 20 (2023): Media na usługach społeczeństwa

Times of crisis as “golden times” for propaganda: PR propaganda in Albanian media

  • Rrapo Zguri
  • Iris Luarasi
DOI
https://doi.org/10.19195/2082-8322.20.4
Przesłane
23 października 2023
Opublikowane
10-05-2024

Abstrakt

Nasze badania wykazały, że kolejne kryzysy globalne lub lokalne w ciągu ostatnich pięciu lat przyniosły zwiększoną obecność propagandy w albańskich środkach masowego przekazu. Artykuł ma na celu przedstawienie i analizę głównych form propagandy, które wywodzą się z biur public relations partii politycznych i instytucji państwowych i przedostają się do środków masowego przekazu. Celem raportu jest zdemaskowanie zakamuflowanych form propagandy w mediach, postrzeganych jako podwójna odpowiedzialność podmiotów politycznych i medialnych. Praca ma na celu ukazanie symbiotycznego związku pomiędzy populistycznymi i autorytarnymi tendencjami rządzącej władzy z jednej strony a dyskursem propagandowym z drugiej. Jednocześnie artykuł rzuca światło na skompromitowane programy środków masowego przekazu, które w imię niejawnych interesów pozostawiają miejsce na propagandę na swoich stronach i ekranach.