Tematem 63 tomu „Prac Literackich” są relacje między muzyką i literaturą. Autorki i autorzy zamieszczonych tekstów stawiają pytania o specyfikę muzyczności literatury, zastanawiając się jednocześnie, w jaki sposób dźwięki kreują audiosferę utworu literackiego. Numer otwierają artykuły na temat łacińskiego traktatu muzycznego czeskiego humanisty Václava Philomathesa oraz Kroniki paryskiej Zofii Węgierskiej, w której znajdują się refleksje na temat sztuki operowej. W zeszycie można również przeczytać o dźwiękowych emanacjach świata wyobrażonego w słynnej powieści Marcela Prousta W poszukiwaniu straconego czasu, powieściowych symfoniach autorów urodzonych w latach siedemdziesiątych XX wieku oraz sonosferze i surkonwencjonalizmie w literaturze dla dzieci. Ponadto prezentujemy artykuł o śladach Chopina we wczesnej lirycznej twórczości Marka Grechuty, a także o pauzie i ciszy jako konstytutywnych elementach piosenki. Numer zamyka dział Varia zawierający artykuły na temat listów Jana Czeczota do Adolfa Kobylińskiego z Cieszewli, Juliana Stryjkowskiego, a także narracji performatywnej w Czarnym słońcu Jakuba Żulczyka.