Literatury Słowiańszczyzny zachodniej
Artykuł opisuje związek między oficjalnym dyskursem kulturowym, „życiem” i „dziełem” Ivana Blatnego w trakcie jego brytyjskiej emigracji. Kilka form, które ten związek przyjmuje w przypadku Ivana Blatnego, pozwala skutecznie przeanalizować rolę pamięci, ciała i autobiografii w jego twórczości. Artykuł zwraca szczególną uwagę na sposób, w jaki Blatný traktuje własne nazwiska, w czym upatruje jeden z głównych kluczy specyfiki tej poezji. Autor koncentruje się na podpisie „I. BI.”, który jest skonstruowany jako dwuznaczny, kwestionujący na swój sposób instytucję autorstwa. Swoim pisaniem Blatný opuszcza hermeneutyczną sferę znaczenia i celu (estetyki i sztuki), gdy w swego rodzaju surrealistycznym geście angażuje się w sferę egzystencjalną, podczas gdy pismo reprezentuje materialny, fizyczny, wewnętrzny aspekt „życia”. Analiza oparta jest na krótkiej charakterystyce różnic między poezją a prozą zajmującą się pamięcią.