Jakub Płowens Press text as a stimulus for interaction in foreign language classes PDF (Język Polski)
Helena Balcerek Teaching (about) syntax and linguistic and communicative competences of students with ASD PDF (Język Polski)
Sandra Caban Assessing the communicative competence of a child with Asperger Syndrome (OKKA): Own research instrument PDF (Język Polski)
Monika Czaińska “Verba dicendi” in dialogues as a symptom of stereotyping in the perception of mom and dad in the book series “Basia” by Zofia Stanecka and Marianna Oklejak PDF (Język Polski)
Joanna Pieczonka The early school education versus the Latin language: The coursebooks PDF (Język Polski)
Jan Zdunik Teach how to die: Thanatopedagogy at Polish language lessons in high school PDF (Język Polski)
Kordian Bakuła [review] Irena Bogoczova, “Language Policy in the Czech Republic in the Context of the Situation in Slavic-Speaking Territories”, Uniwersytet Ostrawski, Ostrava 2021 PDF (Język Polski)
Dominika Izdebska-Długosz [review] Марія Зелінська, “Комунікативна компетенція молодих носіїв польської мови західних областeй України”, POSWIT, Drohobycz 2018 PDF (Język Polski)
Ewa Krauss [review] “Sprachbildung und Sprachkontakt im deutsch-polnischen Kontext”, eds. Britta Hufeisen, Dagmar Knorr, Peter Rosenberg, Christoph Schroeder, Aldona Sopata, Tomasz Wicherkiewicz, collab. Barbara Stolarczyk, Peter Lang Verlag: Berlin 2018, F.A.L., vol. 62 PDF (Język Polski)
Natalia Miksiewicz School struggles with gender, [review] Karolina Kwak, “Czy Kopciuszek musi być dziewczyną? Edukacja polonistyczna bez schematów rodzajowych”, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2019, Edukacja Nauczycielska Polonisty PDF (Język Polski)